Tworzymy.
Angażujemy.
Komunikujemy.

PROJEKT

„FOOTBALL FOR FRIENDSHIP – Piłka Nożna Dla Przyjaźni” to projekt będący elementem programu społecznego „Gazprom dzieciom”. Głównym celem kampanii jest rozwój u młodzieży tak istotnych wartości, jak poszanowanie innych kultur i narodowości, a także zainteresowanie zdrowym stylem życia, któremu sprzyja między innymi sport. Program opiera się na ośmiu podstawowych zasadach: tradycja, poświęcenie, pokój, zwycięstwo, równość, zdrowie, sprawiedliwość, przyjaźń. Organizatorzy pragną integrować młodych ludzi z wielu zakątków Europy, o podobnych celach, wartościach i planach na dalsze życie, aby wspólnie mogli odkrywać pozytywne aspekty piłkarskich zmagań. Globalnym ambasadorem projektu jest światowej sławy piłkarz, Franz Beckenbauer.

REALIZACJA

Druga edycja projektu, w którym udział wzięło 16 europejskich państw – w tym Polska – realizowany był w kilku etapach. Pierwszym z nich było wyłonienie drużyny reprezentującej dany kraj w projekcie „FOOTBALL FOR FRIENDSHIP-Piłka Nożna Dla Przyjaźni”. W Polsce został nim klub UKS Varsovia. Równolegle zorganizowano konkurs „I Am a Reporter!”, w ramach którego wyłoniono młodego dziennikarza sportowego, który miał dołączyć do Dziecięcego Biura Prasowego Programu. Najważniejszym wydarzeniem w lokalnych działaniach było celebrowanie Międzynarodowego Dnia Piłki Nożnej i Przyjaźni przez wszystkie zaangażowane europejskie kraje w tym samym dniu tj. 25 kwietnia 2014 r. W Polsce zorganizowano z tej okazji konferencję prasową oraz trening pokazowy drużyny UKS Varsovia z pierwszymi trenerami Roberta Lewandowskiego, który był również wychowankiem klubu. Punktem kulminacyjnym kampanii było II Forum „FOOTABALL FOR FRIENDSHIP- Piłka Nożna dla Przyjaźni”, które odbyło się w dniach 23-25 maja w Lizbonie oraz udział w meczu finałowym Ligi Mistrzów 2014 na stadionie Estádio do Sport Lisboa e Benfica wszystkich lokalnych drużyn piłkarskich.

WYNIKI

Projekt społeczny „FOOTBALL FOR FRIENDSHIP – Piłka Nożna Dla Przyjaźni” cieszył się dużym zainteresowaniem mediów, w szczególności lokalnych, ogólnopolskich oraz sportowych. O kampanii informowały m.in. BRAVO Sport, Przegląd Sportowy, Polska The Times, Polskie Radio, RMF FM czy Fakt. Na temat projektu ukazało się w ciągu zaledwie dwóch miesięcy przeszło 150 publikacji, zarówno w prasie, jak i na portalach internetowych oraz w radiu.