Jak pracodawcy mogą sobie poradzić z negatywnymi i niezweryfikowanymi opiniami w internecie?
Case study – Kierunek Toyota
W dobie internetu, który umożliwia szybki i łatwy dostęp do sprawdzenia wszelkich informacji, a także publicznego podzielenia się swoim zdaniem, pracodawcy coraz częściej mierzą się z negatywnymi opiniami w sieci. Często komentarze te są bezpodstawne i anonimowe, przez co trudno zweryfikować ich autora i odnieść się do realnej sytuacji. Jednakże czy wdawanie się w dyskusję na internetowych forach ma sens? A może odwrócić sytuację i z negatywnymi opiniami w sieci poradzić sobie w zupełnie inny, pozytywny sposób?
Tak zrobiliśmy wspólnie z naszym klientem Toyota Motor Manufacturing Poland, którego w działaniach employer brandingowych wspieramy od 2018 roku. Zaczynaliśmy od kampanii w mediach lokalnych i na social mediach, ale z każdym rokiem poszerzamy zakres naszej współpracy. Toyota też mierzyła się z krążącymi w internecie negatywnymi opiniami o pracy w fabrykach w Jelczu-Laskowicach i Wałbrzychu. Postanowiliśmy zmierzyć się z tą sytuacją i podejść do tematu holistycznie. Co więc dokładnie zrobiliśmy i jakie przyniosło to rezultaty?
Zapraszamy na rozmowę z Marcinem Szczeblewskim, kierownikiem w People & Culture Team TMMP.
Film jest niedostępny ponieważ nie wyraziłeś zgody na cookies Vimeo.
Zobacz film na Vimeo