Zarządź kryzysem, zanim on zarządzi tobą

24/7Communication

Prezentujemy TOOLKIT narzędziami dla komunikacji kryzysowej

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie każda organizacja, niezależnie od wielkości, może szybko stanąć w obliczu kryzysu. Często sposób, w jaki na niego zareaguje, będzie stanowił o jej reputacji i długoterminowym sukcesie biznesowym. Dziś, gdyorganizacje, media i społeczeństwo tworzą sieć naczyń połączonych, a wyzwania w biznesie ciągle rosną, to wobec komunikacji zmiany stawia się coraz większe oczekiwania. Ma być ona skuteczna, szybka i zrozumiała dla odbiorców.

Pomocny w planowaniu strategii na kryzys komunikacyjny może być TOOLKITstworzony przez ekspertów sieci Crisis Communications Network Europe, do której należy 24/7Communication. CCNE to sieć niezależnych, europejskich agencji komunikacyjnych i consultingowych, świadczących najwyższej jakości usługi oraz doradztwo w zakresie komunikacji kryzysowej.  Insighty kryzysowe w TOOLKICIE pochodzą zatem z różnych krajów członkowskich, ale są na tyle uniwersalne, że można je zastosować na rodzimych rynkach.

Wierzymy w wartość, jaką niesie przygotowanie s i zyskanie odporności na kryzys, jeszcze zanim ten nadejdzie. Dlatego cieszymy się, że możemy zaprezentować TOOLKIT, czyli propozycję konkretnych narzędzi, poradwytycznych dla komunikacji kryzysowej. Dokument powstał w Komitecie ds. produktówrozwoju biznesu CCNE, któremu przewodniczy nasza agencja – mówi Anna Twardowska, Senior Advisorka w 24/7Communication.

 

Zestaw „kryzysowych narzędzi” został opracowany tak, aby wspierać organizacje w skutecznym zarządzaniu trudnymi sytuacjami, które mogą wpływać na ich przyszły sukces i reputację. Insighty zostały podzielone na trzy sekcje, tj. działania przed, w trakcie i po kryzysie. Wśród nich znajdziemy m.in.: wskazówki do komunikacji z mediami w czasie kryzysu, rekomendacje stosowania factsheetów, metodologię świateł drogowych w ocenie sytuacji kryzysowej, wskazówki w doborze treningu antykryzysowego czy opis specjalnych spotkań teamu kryzysowego, jakimi są „hot debriefs”. Zasoby te, oprócz tego, że stanowią źródło inspiracji, czy iskrę do dyskusji, mogą być też bezpośrednio wykorzystywane w planach kryzysowych, treningach i strategiach odpowiedzi na kryzys.

Komunikacją kryzysową i reakcją na problemy zarządza się na podstawie określonych zasad. W Toolkicie przedstawiamy niektóre z nich w przystępny sposób, dzięki czemu proces ten jest jasny i interesujący dla każdego, kto chce pogłębić swoją wiedzę w tej dziedzinie podkreśla Joe MacIntyre z brytyjskiej agencji Alder, która jest członkiem CCNE.

 

24/7Communication, jedna z największych agencji komunikacji strategicznej w Polsce, dołączyła do Crisis Communications Network Europe w lutym 2024 r. Misją sieci CCNE jest podnoszenie międzynarodowej świadomości klientów w zakresie trendów i możliwości biznesowych. Sieć stawia na silną współpracę agencji członkowskich, organizuje inspirujące, nieszablonowe wydarzenia oraz stymuluje do kreatywnego myślenia opartego na innowacyjnych rozwiązaniach. Jest to także przestrzeń do wymiany idei, które pozytywnie wpływają na profesjonalne wsparcie w korporacyjnej komunikacji kryzysowej.

Toolkit w języku angielskim można pobrać darmowo na stronie CCNE .