1. Śledź sytuację i weryfikuj informacje
Monitoruj kluczowe decyzje administracyjne i sytuację w mediach, bazując wyłącznie na sprawdzonych informacjach, weryfikuj fake news. Rób to kilka razy w ciągu dnia.

2. Powołaj sztab kryzysowy
Wskaż osobę lub agencję PR, odpowiadającą za komunikację w temacie.

3. Analizuj ryzyko
Zrób analizę ryzyka. Jakie negatywne scenariusze epidemia koronawirusa może wywołać wobec Twojej firmy bezpośrednio lub pośrednio. Rozważaj te problemy w kontekście otoczenia zewnętrznego.

4. Zadbaj o komunikację wewnętrzną
Uruchom punkt konsultacyjny oraz stały kanał komunikacji z pracownikami. Rozmawiaj z nimi.

5. Planuj komunikację z partnerami
Opracuj adekwatny system i plan public relations z partnerami.

6. Dowiedz się z kim możesz się kontaktować
Zidentyfikuj osoby kontaktowe w organach administracyjnych i sanitarnych odpowiedzialne za sprawy koronawirus.

7. Informuj analityków, media oraz akcjonariuszy
Zaplanuj działania PR wobec analityków, akcjonariuszy i mediów biznesowych, uzupełniające komunikaty giełdowe i minimalizujące ryzyka dla akcjonariuszy.

8. Przygotuj się na różne scenariusze
Przygotuj komunikaty uwzględniające różne scenariusze. Skup się na faktach i merytoryce.

9. Współpracuj z ekspertami
Zbierz grupę wiarygodnych i merytorycznych ekspertów do weryfikacji treści i rekomendacji.

10. Komunikuj podjęte działania w SOCIAL MEDIACH
Komunikuj prewencyjne działania w mediach społecznościowych.

11. Wyciągaj wnioski i ulepszaj działania
Wyciągnij pierwsze wnioski z prowadzonych działań. Cały czas ulepszaj sposób, w jaki komunikujesz.

