11 rzeczy, które specjaliści PR powinni zaadresować w czasie pandemii COVID-19

11 rzeczy, które specjaliści PR powinni zaadresować w czasie pandemii COVID-19
24/7Communication

1. Śledź sytuację i weryfikuj informacje

Monitoruj kluczowe decyzje administracyjne i sytuację w mediach, bazując wyłącznie na sprawdzonych informacjach, weryfikuj fake news. Rób to kilka razy w ciągu dnia.

Śledź sytuację i weryfikuj informacje

2. Powołaj sztab kryzysowy

Wskaż osobę lub agencję PR, odpowiadającą za komunikację w temacie.

Powołaj sztab kryzysowy

3. Analizuj ryzyko

Zrób analizę ryzyka. Jakie negatywne scenariusze epidemia koronawirusa może wywołać wobec Twojej firmy bezpośrednio lub pośrednio. Rozważaj te problemy w kontekście otoczenia zewnętrznego.

Analizuj ryzyko

4. Zadbaj o komunikację wewnętrzną

Uruchom punkt konsultacyjny oraz stały kanał komunikacji z pracownikami. Rozmawiaj z nimi.

Zadbaj o komunikację wewnętrzną

5. Planuj komunikację z partnerami

Opracuj adekwatny system i plan public relations z partnerami.

Planuj komunikację z partnerami

6. Dowiedz się z kim możesz się kontaktować

Zidentyfikuj osoby kontaktowe w organach administracyjnych i sanitarnych odpowiedzialne za sprawy koronawirus.

Dowiedz się z kim możesz się kontaktować

7. Informuj analityków, media oraz akcjonariuszy

Zaplanuj działania PR wobec analityków, akcjonariuszy i mediów biznesowych, uzupełniające komunikaty giełdowe i minimalizujące ryzyka dla akcjonariuszy.

Informuj analityków, media oraz akcjonariuszy

8. Przygotuj się na różne scenariusze

Przygotuj komunikaty uwzględniające różne scenariusze. Skup się na faktach i merytoryce.

Przygotuj się na różne scenariusze

9. Współpracuj z ekspertami

Zbierz grupę wiarygodnych i merytorycznych ekspertów do weryfikacji treści i rekomendacji.

spółpracuj z ekspertami

10. Komunikuj podjęte działania w SOCIAL MEDIACH

Komunikuj prewencyjne działania w mediach społecznościowych.

Komunikuj podjęte działania w SOCIAL MEDIACH

11. Wyciągaj wnioski i ulepszaj działania

Wyciągnij pierwsze wnioski z prowadzonych działań. Cały czas ulepszaj sposób, w jaki komunikujesz.