fbpx

11 rzeczy, które specjaliści od PR powinni zaadresować w czasie pandemii COVID-19

Joanna Rutkowska
Head of Public Affairs and Corporate Communications

 

1. Śledź sytuację i weryfikuj informacje

Monitoruj kluczowe decyzje administracyjne i sytuację w mediach, bazując wyłącznie na sprawdzonych informacjach, weryfikuj fake news. Rób to kilka razy w ciągu dnia.

 

2. Powołaj sztab kryzysowy

Wskaż osobę lub agencję PR, odpowiadającą za komunikację w temacie.

 

3. Analizuj ryzyko

Zrób analizę ryzyka. Jakie negatywne scenariusze epidemia koronawirusa może wywołać wobec Twojej firmy bezpośrednio lub pośrednio. Rozważaj te problemy w kontekście otoczenia zewnętrznego.

 

4. Zadbaj o komunikację wewnętrzną

Uruchom punkt konsultacyjny oraz stały kanał komunikacji z pracownikami. Rozmawiaj z nimi.

 

5. Planuj komunikację z partnerami

Opracuj adekwatny system i plan public relations z partnerami.

 

6. Dowiedz się z kim możesz się kontaktować

Zidentyfikuj osoby kontaktowe w organach administracyjnych i sanitarnych odpowiedzialne za sprawy koronawirus.

 

7. Informuj analityków, media oraz akcjonariuszy

Zaplanuj działania PR wobec analityków, akcjonariuszy i mediów biznesowych, uzupełniające komunikaty giełdowe i minimalizujące ryzyka dla akcjonariuszy.

 

8. Przygotuj się na różne scenariusze

Przygotuj komunikaty uwzględniające różne scenariusze. Skup się na faktach i merytoryce.

 

9. Współpracuj z ekspertami

Zbierz grupę wiarygodnych i merytorycznych ekspertów do weryfikacji treści i rekomendacji.

 

10. Komunikuj podjęte działania w SOCIAL MEDIACH

Komunikuj prewencyjne działania w mediach społecznościowych.

 

11. Wyciągaj wnioski i ulepszaj działania

Wyciągnij pierwsze wnioski z prowadzonych działań. Cały czas ulepszaj sposób, w jaki komunikujesz.

Zapisz się do naszego newslettera

 

Zapisz się do naszego newslettera