PO CO SŁUCHAĆ KONSUMENTÓW?
Nie jest tajemnicą, że podstawą skutecznej i budującej zaufanie komunikacji marki jest słuchanie konsumentów. Mamy do dyspozycji całą paletę badań marketingowych, które pozwalają nam lepiej poznać opinie i motywacje klientów, a także ich potrzeby.
Wiedza o konsumentach pomaga firmie:
- podejmować lepsze decyzje związane z ofertą produktową,
- podejmować decyzje dotyczące sposobu komunikacji (do kogo mówić? jak mówić?),
- lepiej reagować na potencjalne kryzysy.
Źródło: Jutrologia, czyli jak koronawirus wstrząsnął naszym światem.
NIE TYLKO BADANIA MARKETINGOWE
Wraz z pojawieniem się social mediów, które są kopalnią informacji o konsumentach, zaczęto stawiać duży nacisk także na social listening, czyli obserwowanie dyskusji zwykłych konsumentów w social mediach i na forach. Takie spontaniczne wypowiedzi, w których użytkownicy nie próbują niczego kreować, tylko mówią, co myślą, mogą być świetnym uzupełnieniem oficjalnych badań marketingowych. Szczególnie teraz, w czasach pandemii, ważne jest śledzenie nastrojów i zmieniających się przyzwyczajeń konsumentów, żeby jak najszybciej reagować na te zmiany.
Źródło: Jutrologia, czyli jak koronawirus wstrząsnął naszym światem.
SZEROKI MONITORING INTERNETU
W codziennej pracy dla naszych klientów i podczas prac przygotowawczych do przetargów odkryliśmy, że często potrzebujemy szerszego spojrzenia, które obejmuje nie tylko treści dotyczące konkretnych marek i ich konkurencji. Te podstawowe informacje są dla nas często punktem wyjścia do pogłębionej analizy konkretnych zagadnień istotnych dla firmy.
W szybko zmieniającym się świecie co chwilę pojawiają się nowe mody, a bieżące wydarzenia kształtują to, o czym rozmawiamy i co jest dla nas ważne. Firmy muszą w czasie rzeczywistym dostosowywać do tego swój sposób komunikacji. Do sprawdzenia, jak zmieniała się popularność konkretnego tematu w czasie i przeanalizowania kontekstów dyskusji również świetnie nadają się narzędzia do monitoringu internetu, czy narzędzia mówiące nam o popularności zapytań w Google.
NASZ NOWY PRODUKT – DEEPDIVE
Nasz sposób działania postanowiliśmy wykorzystać do stworzenia autorskiego produktu raportów deepdive i deepdive+. W raporcie deepdive skupiamy się na ręcznej analizie treści internetowych. Zakres analizy ograniczony jest tylko możliwościami narzędziowymi i oczekiwaniami klienta.
Dla klientów, którzy chcą przeanalizować problem całościowo i chcieliby wszystkie badania przeprowadzić w kompleksowy sposób oferujemy raport deepdive+ . Główną przewagą deepdive+ jest połączenie dwóch metod badawczych analizy social listening oraz badania CAWI, przeprowadzanego we współpracy z agencją badawczą OpinionWay Polska.
W taki właśnie sposób powstał nasz najnowszy raport Jutrologia, czyli jak koronawirus wstrząsnął naszym światem. W raporcie chcieliśmy sprawdzić, jak lockdown zmienił nasze zachowania i przyzwyczajenia związane z wybranymi obszarami życia.
Źródło: Jutrologia, czyli jak koronawirus wstrząsnął naszym światem.
Pobierz raport, by zapoznać się z wnioskami i kompleksową metodą badawczą.
KORZYŚCI Z RAPORTÓW DEEPDIVE
Raporty deepdive są doskonałym sposobem na:
- lepsze poznanie grupy docelowej, co pomoże w planowaniu działań komunikacyjnych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu;
- identyfikację wyłaniających się trendów i poznanie bolączek konsumentów związanych z konkretnymi kwestiami (co pomoże w tworzeniu oferty jak najbardziej dopasowanej do potrzeb naszych klientów);
- sprawdzenie, czy konkretne działania komunikacyjne marki zostały dostrzeżone i docenione, które trzeba je zintensyfikować albo zmienić;
- znalezienie cennych insightów – często nieoczywistych;
- identyfikację naturalnych ambasadorów marki, których w przyszłości można zaprosić do współpracy;
- identyfikację tematów kryzysowych, co pozwoli lepiej planować komunikację kryzysową albo z wyprzedzeniem wdrażać działania zapobiegawcze.
Dzięki badaniu CAWI możemy uzyskać od konsumentów konkretne informacje i poznać ich oficjalnie wyrażane potrzeby. Badanie CAWI może być prowadzone jednocześnie z analizą internetową, ale może być też wstępem do analizy internetowej i służyć wyłonieniu tematów, które chcemy pogłębić w analizie internetowej. Dobrym pomysłem na wykorzystanie badania deepdive+ może być wstępna analiza problemu, który będzie zaadresowany w kampanii marki, a następnie sprawdzenie, czy i w jaki sposób kampania wpłynęła na postrzeganie problemu.
Zachęcamy do pobrania oferty deepdive oraz deepdive+ i do kontaktu w celu porozmawiania o tym, jak najlepiej wykorzystać go dla potrzeb Państwa firmy.